fredag 15. mars 2013

Elvis-sandwich - helt konge!


Jeg elsker brødskiver. Og bananer er en absolutt favoritt. En frukt man faktisk blir mett av. 

Peanøttsmør er godt. Ikke noe jeg vanligvis konsumerer store mengder av. Men godt - så absolutt. 

Jeg slår gjerne et slag for honning. Mormor mente at honning var supersunt. Hvis mormor har sagt det, legger jeg gjerne godviljen til for å anta jeg det er sant.  

Bacon?  - Alt blir bedre med bacon!! Og skikkelig smør.

Til sammen? En vaske-ekte Elvis-sandwich. Fordi jeg fortjener det. 

Til en sulten person som definitivt ikke er i beach 2013-oppkjøringen enda:
2 brødskiver
1 ss penøttsmør
1/2 most banan
2 skiver bacon
1 ss smør
1 ss honning

Stek baconet til det er sprøtt og la det renne av på et papir. Mos den halve bananen og ha den på en av brødskivene. Ha peanøttsmør på den andre. Legg brødskivene sammen med bacon i midten. Ha smør utenpå sandwichen og stek i panne på middels varme til sandwichen får litt farge. Server med litt flytende honning over. 

Etter å ha smakt kongens egen favoritt må jeg innrømme at jeg ikke synes sandwichen hans er så rar som jeg alltid har innbilt meg -det definitivt ikke siste gang jeg prøver meg på denne kaloririke blingsen når jeg virkelig fortjener en god, sen frokost.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar