fredag 1. april 2011

Emmilys biscotti



Originalt tror jeg biscotti er uten smør - så selv om de fleste moderne oppskrifter jeg har kommet over inkluderer dette, har jeg valgt å følge Emmilys oppskrift til punkt og prikke. Emmily er en god venninne som om mulig er enda mer opptatt av mat enn meg - dog ofte litt mer avanserte saker. Noe jeg kommer tilbake til  i løpet av april. 


Omtrent 30 biscotti
250 g hvetemel
240 g sukker
1 ts bakepulver
100 g grovhakkede tørkede aprikoser
100 g eller mindre mindre rosiner
100 g grovhakkede mandler
2 egg
1 eggeplomme


50 g kokesjokolade


Bland det tørre, så egge, kna til fin deig, del i to "brød", og stek i 35 minutter på 180 grader.


La hvile i 5-10 minutter, skjær i ønskede biter og tørk i 10 minutter på 140 grader.

Kan eventuelt dyppes i smeltet sjokolade. Det blir ekstra nam. Hadde det ikke vært for at mor leser bloggen med jevne mellomrom ville jeg anbefalt dette som en minifrokost når du har dårlig tid. Men det er hysj!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar