søndag 6. februar 2011

Kveldsmat for gressenker


Jeg synes vel ikke så rent lite synd på meg selv må jeg innrømme. Sjefskritikeren har bestemt seg for å ta seg en tur over Atlanteren noe som mest sannsynligvis betyr lite varm mat på undertegnede frem til 16. februar. Etter en times tid på tredemøllen (ja, du leste faktisk riktig) begynte det likevel å romle litt i magen min og det var på tide å trylle noe frem fra et nærmest tomt kjøleskap. Jeg klarte til slutt å grave meg frem til noe som skulle bli riktig så godt til kveldsmat. Ikke overraskende måtte det bli laks.

Lefserull med varmrøkt laks
1 speltlefse eller speltlompe
50 g varmrøkt laks
1 ss Philadelphia hvitløk og urter
4 cherrytomater
Litt blandet salat
1 skvett sherryeddik

Smør osten utover lefsen, ha litt raust med salat og laks på og et par cherrytomater. Rull lefsen sammen og del i to og server med en liten salat. Jeg hadde ikke dressing, men brukte en liten skvett sherryeddik som setter veldig god smak til salaten og tomatene.

Bare 10 dager igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar