mandag 7. februar 2011

Knallgod valnøttvinaigrette

Tom som jeg var for noen som helst form for dressing, måtte jeg ty til fantasien (og det lille som var i kjøkkenskapene).
 
Nok til to personer
3 ss valnøttolje
1 ss sherryeddik
1 skvett sitron
1 ts akasiehonning
1 ss finhakkede valnøtter
salt
pepper

Dette skal enkelt og greit blandes sammen. Det kan hende den blir bedre når den står litt, men jeg syntes den var utmerket umiddelbart. Nå er vel kanskje hovedretten her noe tydeligere enn akkurat dressingen. Middagen bestod av en nokså uoriginal Pasta Bolognese, men nå har jeg lært at på mitt eget kjøkken er det jeg som er italieneren så om ikke oppskriften var helt autentisk, var den i alle fall min. Dressingen gir derimot betydelig motivasjon til å hive innpå med salat. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar