fredag 15. juli 2011

Lettvint og lyxig italiensk pølse med tilbehør



Jeg har nevnt det før. Her i huset tar grillsesongen aldri slutt. Jeg synes likevel grilling om sommeren er et høydepunkt. Pølse og potetsalat høres kanskje kjedelig ut, men dette vil jeg si er en gourmetvariant. Lettvint mat når det blir sent før middagslysten dukker opp.  Jeg tror jeg må nevne at denne italienske pølsen som er i Jacobs Utvalgte serien var helt fantastisk. Det må ha vært noe rosmarin eller lignende i den. Hva den heter har jeg selvfølgelig glemt, men du kan ikke unngå den i kjøttdisken med sin spesielle snilehusaktige form.


Til to personer
1 italiensk fersk pølse


4 poteter
1/4 rød løk i biter
2 ss olivenolje
1 ss sherryeddik
1/2 ts sennep
1 ts sukker
25 g chorizo i terninger eller annen god salt pølse
litt fersk timian
salt
pepper


Kok potetene i terninger. Mens du koker potetene kan grillmesteren grille pølsen. Potetene er ferdige når de er gjennomkokt, men fremdeles faste. Tilsett løk og vend inn de andre ingrediensene. Smak til med salt og pepper. Server med en frisk salat.


Noe særlig mer enn en halv time bør denne øvelsen ikke ta..




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar