mandag 14. juli 2014

Carpaccio med kjapp remulade


Jeg innser at ganske mange ikke er begeistret for rått kjøtt. Da er alternativene to. Hopp over det som kommer videre, eller prøv en gang for å se om du liker det likevel. 

Carpaccio kan spises med diverse ulike sauser. Eller bare med en god olivenolje om du foretrekker den minimalistiske varianten. Jeg synes en god remulade kan være godt og det er like italiensk som noe annet. Heldigvis får jeg carpaccioen ferdig i min nærbutikk hvor jeg får irsk godt kjøtt uten tilsetningsstoffer og hvor jeg samtidig stoler på både hygienen og kvaliteten. Det er derfor perfekt som kveldsmat etter sene kvelder på jobben. Jeg bruker det ofte som en liten forrett eller del av et tapas/antipasti-bord. 


Carpaccio (til alle)
Parmesan
Ruccola

Du kan selvsagt lage majonesen selv, men har du allerede en god type i kjøleskapet går det også fint. 

Remulade til 4
1 dl majones
3 ts kapers
1 ts Dijonsennep
1 ts limejuice

Finhakk kapersen, bland den med majonesen sennep og limejuice. Server med carpaccio, høvlet parmesan og ruccola. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar