onsdag 14. juli 2010

Hvis folket ikke har brød, kan det jo spise kaker...

Sa Marie Antoinette...og jeg er vel heller ikke fremmed for tanken om at noen ganger frister høye, saftige sjokoladekaker med tilstrekkelig glasur litt mer enn en tørr brødskive med ost...




Disclaimer:

1. Jeg har stjålet oppskriftene. Eller samlet dem da - og tilpasset dem litt etter min egen og sjefskritikerens smak. Så mamma, her er du kreditert en gang for alle!
2. Sier jeg smør så mener jeg smør. Og ikke spøk med blandingsforhold eller metode ved gjærbakst. 
3. Det finnes ikke bedre bolleoppskrift enn mormors.
4. Det finnes ingen anledning som er for liten til å feire med kake - for eksempel at det er tirsdag i en uke med fem inneklemte dager.
5. Jeg tar gjerne i mot tips om hva som er hyggeligere enn å samle gode venner til et måltid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar