Det sies at alt blir bedre med bacon, men det er heller ikke noe i veien med litt gratinert ost. I en enkeltmannshusholdning er det imidlertid fort gjort at osten blir liggende en stund, og da blir den ikke nødvendigvis godt modnet, men snarere stram i smaken. Kanskje tenker du at du må kaste den? Min erfaring er at du ofte kan lage et godt ostesmørbrød, så mister osten litt av syren som har en tendens til å bite seg fast bakerst i ganen. Med denne crunchy toppingen ble i alle fall min chevre (geitost) god som ny. Mange ulike typer chevre passer til og bakes.
Jeg får min geitost månedlig fra et småbruk utenfor Geel i Belgia. Osten er håndlaget og økologisk. Jeg har til og med forsøkt å melke Ging selv. Ikke alle har mulighet til å finne et slikt abonnement, men skulle det være et nær deg, grip muligheten!






