tirsdag 7. desember 2010

Kveldsmat - laksesmørbrød!

Først må jeg bare få si at jeg er veldig fornøyd med sjefskritikeren - også kjent som kjæresten min. Det er bare en ting, og det er at han har en tendens til å reise bort i tide og utide. Dette skylder han da på jobben. Noen må altså tjene penger til familien.

Når jeg da kommer litt sent hjem fra trim (også referert til som innebandy), med lavt blodsukker og noe manglende tiltakslyst hva gjelder kjøkkentjeneste er det bare en ting som gjelder. Gode smørbrød! Det høres kanskje bestemoraktig ut, men til dette kan jeg love at jeg 1) ikke drikker portvin til og 2) ikke avslutter måltidet med verken kamferdrops eller mokkabønner. Synes du fortsatt det høres bestemoraktig ut foreslår jeg at du bruker betegnelsen sandwich i stedet for smørbrød.



Det bør selvfølgelig være hjemmelaget surdeigsbrød i bunnen for dette, men har du ikke det duger det også med et godt brød fra din nærbutikk - kanskje ikke hvis den butikken er Rema forresten.

Rist brødet og smør et tynt lag med Hellmans majones på. Eller Mills. Eller hjemmelaget (men hvem gidder å lage majones til en person? Den eneste jeg vet om er Odd Nerdrum), legg over litt ruccolasalat, skjær noen fine skiver av for eksempel pepperlaks og topp det hele med noen gode cherrytomater. Passe sunt - og veldig godt...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar