onsdag 24. november 2010

Deilig kyllinggryte

Så skulle det faktisk skje at jeg klarte å poste middagsretter to dager på rad. Dagens har jeg plukket opp på Klikk.no, og justert litt etter hva jeg har i skapet. Det er vel egentlig kylling som er hovedingrediensen i denne, men for min del var det røkt paprikapulver som jeg har kjøpt, men ikke hatt peiling på hva jeg egentlig skal bruke til. Vel, her er et bruksområde for både kylling og røkt paprikapulver...



1 kg kylling med ben (lår, vinger eller en hel kylling)
1 rød løk
1 stor rød paprika
5 hvitløksfedd
2,5 dl hønsebuljong
100 g bacon (eller en god røkt pølse som chorizo)
1 toppet teskje røkt paprikapulver
100 g svarte oliven
salt
pepper

Legg det hele (unntatt olivenene) i en form, hell over hønsebuljongen og krydre retten. Stek på 200 grader i 30-60 minutter til kyllingen er gjennomstekt (avhenger av type kyllingdeler). Tilsett olivenene mot slutten av koketiden. Server med godt brød eller ris og salat.



1 kommentar: