torsdag 27. mars 2014

Råkostsalat med blomkål og brokkoli - en sunn fristelse



Denne salaten lagde jeg først til jeg skulle ha pulled pork. Så fant jeg ut at dette er noe av det enkleste jeg kan lage etter en sen kveld på jobben hvor jeg likevel har lyst på noe annet enn en brødskive, men som likevel ikke er veldig tungt. Her en ganske stor porsjon og noen tips til hvordan man kan variere dressingen.




1 råkostsalat
1 brokkoli
1 blomkål
1/2 rød løk
1 neve mandler
50 g rosiner, tranebær eller annen tørket frukt

Dressing
2 dl yoghurt
2 ss sider-eddik
1 ts honning
1/2 ts timian
1/2 ts sennep

Du kan godt bruke annen eddik eller for eksempel en av Oliviers "condiments". Disse er ofte litt søte slik at man ikke trenger noe særlig honning i tillegg. I stedet for sennep og timian kan du også "spice" den litt opp med litt wasabi. Hvitløk kan alltid tilsettes.  

Og alt blir selvsagt bedre med bacon...

Vend salaten i dressingen og server. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar