fredag 5. november 2010

Stekt ørret

Å kjenne ernæringsfysiologer krever litt ekstra planlegging når en økonom skal servere middag. På min lokale Meny visste de derimot råd. Jeg ble henvist til en nydelig rød ørret, og det var umulig å motstå den sunne (men nok fargetilsatte) fristelsen... Fisk er så lett!! Jeg blir egentlig like overrasket hver gang jeg skal lage det... Noe som også minner meg om at det tydeligvis burde være oftere...


250g ørret per person
paprika
purre
salt
pepper

Hakk paprika og purre og strø over fisken sammen med krydderet. Stek laksen i folie på 175 grader i om lag 25 minutter.

Serveres med woket grønnsaksblanding: squash, champignon, paprika og løk med litt cayennepepper og soyasaus. I tillegg litt sweet chilisaus og potetmos...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar